chiptuning a gorsze odpalanie zimą - czy to możliwe?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kunkes
    Classic
    • 2009
    • 4

    chiptuning a gorsze odpalanie zimą - czy to możliwe?

    ok. dzięki
  • kiero5
    Classic
    S_OCP Member
    • 2008
    • 12

    #2
    chiptuning a gorsze odpalanie zimą - czy to możliwe?

    Witam koledzy,
    Zauważyłem, że moja Octavka ALH 1,9 tdi 90 KM 205 Nm (chiptuning - 118 KM; 281 Nm) zaczyna reagować na zimno. Po nocy jak odpalam auto to trochę ją dławi oraz lekko przygasają kontrolki. Akumulator sprawny (przynajmniej tak mi się wydaje, bo ładował się ok 1 ha). Myślę też sprawdzić świece żarowe ( 1 wymienia była w marcu - i tu nie wiem czy nie powinienem wtedy wymienić 4).
    Ostatnio jednak rozmawiałem z moim mechanikiem, który zasugerował mi, że słabe odpalanie w zimie autka już zostanie i nie ma sensu z tym walczyć bo jest to efektem wgrania w aucie chiptuningu a co za tym idzie zmienionego kątu wtrysku :? .
    Co o tym sądzicie. Czy jest możliwe, żeby tak negatywny wpływ na użytkowanie auta w okresie zimowym miał chiptuning??

    Komentarz

    • fabia2
      Rider
      • 2008
      • 260

      #3
      To kąt wtrysku się przecież ustawia :] A świece to by wypadało 4 wymienić. Tak mnie sie przynajmniej zdaje
      Auto jest Bogiem, a prędkość nałogiem.

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez kiero5
        1 wymienia była w marcu - i tu nie wiem czy nie powinienem wtedy wymienić 4
        4

        Zamieszczone przez kiero5
        Ostatnio jednak rozmawiałem z moim mechanikiem, który zasugerował mi, że słabe odpalanie w zimie autka już zostanie i nie ma sensu z tym walczyć bo jest to efektem wgrania w aucie chiptuningu
        totalny bzdet
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • marekzu
          L&K
          • 2007
          • 1412
          • Superb II combi (3V5)

          #5
          Zamieszczone przez kiero5
          ok 1 ha
          jak hektar zamienic na godziny ????

          Komentarz

          • kiero5
            Classic
            S_OCP Member
            • 2008
            • 12

            #6
            Zamieszczone przez kiero5
            (przynajmniej tak mi się wydaje, bo ładował się ok 1 ha)
            specjalnie dla Ciebie marekzu poprawię ten fragment na"(przynajmniej tak mi się wydaje, bo ładował się ok 1 h)" skoro czytając ten wątek odczytałeś to jako "hektar" :lol:

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              #7
              i myslisz ze ladowanie przez taki czas przy obecnych minusowych temperaturach wystarczy??? - jakim pradem ladowales?? - poladuj go z 10 godzin , sprawdz wszystkie swiece - powinien zapalic jak latem.

              druga sprawa - ile lat ma ten aku????

              Komentarz

              • Samiec
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 4287
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Re: chiptuning a gorsze odpalanie zimą - czy to możliwe?

                Moj po chiptuningu odpala, bez najmniejszych problemow(dzis -19'C).
                Zamieszczone przez kiero5
                Myślę też sprawdzić świece żarowe ( 1 wymienia była w marcu - i tu nie wiem czy nie powinienem wtedy wymienić 4).
                Swiece zaleca sie wymienic 4szt :!: ale czesto jest tak ze nie kazda przepala sie w rownym czasie i mozna wymienic tylko te co padly, ale trzeba miec na uwadze, ze reszta padnie juz nie dlugo.
                Na moje to wlasnie padly ci jeszcze ze 2 swiece, bo jedna zmieniales i jedna moze jeszcze cos grzac.
                Wymien 4 swiece i miej spokoj na dlugi czas.
                Do tego ladowanie aku przez 1h, to nie mozna tego nazwac ladowaniem :wink: . Ladowac to polecam cala noc i do tego najlepiej w pomieszczeniu z plusowa temp.
                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                Komentarz

                • Krzych
                  Rider
                  • 2005
                  • 671

                  #9
                  Prosta matematyka, by w pełni naładować rozładowany akumulator o pojemności np. 60Ah trzeba go ładować prądem 5A przez 12h lub jak kto woli 6A przez 10h.
                  Oczywiście pod warunkiem, że akumulator jest sprawny i ma swoją znamionową pojemność.

                  P.S. zmień mechanika
                  DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                  www.chiptuning.katowice.pl
                  DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                  Komentarz

                  • satoot
                    Rider
                    • 2008
                    • 525

                    #10
                    Zamieszczone przez Krzych
                    Prosta matematyka, by w pełni naładować rozładowany akumulator o pojemności np. 60Ah trzeba go ładować prądem 5A przez 12h lub jak kto woli 6A przez 10h.
                    Oczywiście pod warunkiem, że akumulator jest sprawny i ma swoją znamionową pojemność.
                    Lepiej niższym prądem dłużej, czy wyższym krócej?
                    Np. 5A*12h czy 12A*6h?
                    czy to ma znaczenie dla akumulatora?

                    Komentarz

                    • Krzych
                      Rider
                      • 2005
                      • 671

                      #11
                      Stosuje się zasadę prąd o wartości 1/10 pojemności znamionowej akumulatora.
                      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                      www.chiptuning.katowice.pl
                      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                      Komentarz

                      • Zoltar
                        Rider
                        • 2005
                        • 722

                        #12
                        Z tego co wiem, lepiej dłużej
                        www.soft-car.pl
                        www.chiptuning-gdansk.pl


                        - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                        - Wyłączanie DPF
                        - Hamownia Obciążeniowa

                        Komentarz

                        • Krzych
                          Rider
                          • 2005
                          • 671

                          #13
                          Stosuje się zasadę prąd o wartości 1/10 pojemności znamionowej akumulatora.
                          DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                          www.chiptuning.katowice.pl
                          DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                          Komentarz

                          • bradley
                            L&K
                            • 2008
                            • 1465

                            #14
                            Wy tu o ladowaniu, a temat o odpalaniu :wink:
                            A ten mechanik chipa to moze by sprawdzil jaki jest kat wtrysku i ustawil jak sie nalezy? Zawsze mozna jeszcze dygnac dawke startowa w adaptacjach.
                            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                            Komentarz

                            • kiero5
                              Classic
                              S_OCP Member
                              • 2008
                              • 12

                              #15
                              Zamieszczone przez kiero5
                              Akumulator sprawny (przynajmniej tak mi się wydaje, bo ładował się ok 1 ha)
                              Chłopaki - chodziło mi o to że podłączyłem go pod prostownik z autoregulacją. Zaczął ładować prądem 7 A a po godzinie zszedł już na 0 A. Stąd zakładam, ze akumulator jest OK, choć oczywiście mogę być w błędzie. Świece sprawdzałem dzisiaj. Wszystkie są sprawne. Niestety jak się okazało w warsztacie akumulator nie ma ładowania. Przy włączonym zimnym silniku napięcie wskazuje 11,80 v, natomiast po włączeniu świateł, dmuchawy spada do ok 10v. Co może być przyczyną? Czyżby problem z alternatorem, a może są tam jakieś przewody, które mogły się odłączyć...?

                              Komentarz

                              • mdo1
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 441

                                #16
                                Zamieszczone przez kiero5
                                Przy włączonym zimnym silniku napięcie wskazuje 11,80 v
                                o ile dobrze pamietam to powinno byc ok 14,5 - 14,6 V,
                                tak mialem w innym aucie, w octawce nie mierzylem

                                Komentarz

                                • ARobert
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 254
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  kiero5 poczytaj ten wątek i zobacz na końcu co było...

                                  Komentarz

                                  • marekzu
                                    L&K
                                    • 2007
                                    • 1412
                                    • Superb II combi (3V5)

                                    #18
                                    sprawdz przewody na rozruszniku - czy tam wszystko jest podokrecane

                                    Komentarz

                                    • g_rego_r
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 496

                                      #19
                                      chiptuning a gorsze odpalanie zimą - czy to możliwe?
                                      Reasumując: jeżeli masz sprawny akumulator i świece w porządku a z tego co piszesz to nie bardzo.
                                      To żaden chiptuning nie będzie miał wpływu na odpalanie zimą. IMO

                                      Komentarz

                                      Pracuję...